Instalacja gazowa do samochodu

instalacja gazowa do samochoduNa polskich drogach bardzo częstym widokiem są samochody wyposażone w instalację gazową. Nic dziwnego, bowiem autogaz jest znacznie tańszy aniżeli benzyna czy olej napędowy. Najczęściej są to kilku- czy nawet kilkunastoletnie pojazdy wyposażone w nieskomplikowane silniki benzynowe. A czy można „przerobić na gaz” diesla?

Silnik Diesla

Dawniej samochody wyposażone w silnik Diesla były chętnie kupowane przez osoby, które pokonywały bardzo duże przebiegi. Popularność tego typu jednostek napędowych wynikała z dwóch powodów. Otóż po pierwsze, zużywały one mniej paliwa aniżeli motory benzynowe, a ponadto, olej napędowy był tańszy niż benzyna.

Obecnie różnica w cenie obydwu paliw jest praktycznie niezauważalna. Na skutek rozwoju techniki silniki wysokoprężne stały się niezwykle dynamiczne i oszczędne, jednakże do czasu awarii, która może pochłonąć nawet kilka tysięcy złotych. To sprawia, że wielu kierowców skłania się ku innym rozwiązaniom – na przykład ku instalacjom gazowym.

Diesel na LPG

Niemniej jednak po naszych drogach wciąż jeździ wiele pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. Co ciekawe, one także mogą zostać wyposażone w instalację gazową. Nie jest to popularne rozwiązanie, stąd też niewiele jest warsztatów, w których można dokonać przeróbki swojego auta. Zwolennicy LPG w silnikach wysokoprężnych twierdzą, że gaz podnosi moc jednostki napędowej oraz jej moment obrotowy, co bardzo korzystnie wpływa na osiągi pojazdu.

Czy warto?

Instalacja gazowa do samochodu z silnikiem Diesla to koszt około 5 tysięcy złotych. To niemało. Warto jednak zwrócić uwagę, że oszczędności na paliwie sięgają rzędu 20 %. To nie jest tak dużo jak w przypadku aut z motorami benzynowymi. Zatem inwestycja w instalację gazową nie zwróci się szybko, być może nawet wcale – wszystko zależy od przebiegów jakie pokonuje dane auto.

Instalacja gazowa dedykowana do silników Diesla to wciąż ciekawostka. Owszem, zdarzają się pojazdy w nią wyposażone, jednakże najczęściej są to pojazdy użyteczności publicznej – na przykład autobusy. Wszystko to wynika z faktu, iż w przypadku aut osobowych montaż instalacji nie zawsze jest opłacalny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *