Jak odpowiednio wdrożyć RODO na swojej stronie internetowej?

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) weszło w życie w 2018 roku. Dokument ten wprowadził bezpośrednią odpowiedzialność właścicieli stron za zbieranie i przetwarzanie danych użytkowników. Mimo że od wprowadzenia rozporządzenia minęły już prawie dwa lata, to wciąż można spotkać pomniejsze strony internetowe, które na przykład nie informują o zbieraniu plików cookies. 

Podstawowe klauzule RODO, które muszą znaleźć się na stronie internetowej.

Jeśli posiadasz formularz kontaktowy na swojej stronie, to już oznacza, że przetwarzasz dane osobowe swoich potencjalnych klientów. Podany adres e-mail, imię i nazwisko, numer telefonu czy też inne dane, wymusza na właścicielu strony ich ochronę. Należy również przy formularzu zamieścić odpowiednią klauzulę informującą o ich przetwarzaniu i możliwości usunięcia danych.

Bardzo ważne jest umieszczenie polityki prywatności na swojej stronie. To właśnie tam trzeba poinformować użytkownika o tym, że właściciel strony zbiera jego dane za pomocą Pixelu Facebooka, Google Analytics czy kodu remarketingowego GoogleAds. 

Pliki cookies to pliki zapamiętują preferencje użytkownika. Dzięki „cookies” możliwe jest też rejestrowanie produktów i usług czy głosowanie w internetowych ankietach. Jeśli używasz plików cookies w celach marketingowych, to również należy poinformować o tym użytkownika.

Kary za niewdrożenie RODO.

Kary za brak klauzul RODO mogą być naprawdę dotkliwe. Teoretycznie, według rozporządzenia, każdy przedsiębiorca może zapłacić nawet 20 000 000 euro, a duże przedsiębiorstwa nawet i więcej. W praktyce jednak kary są niższe i dostosowane do dochodów i rodzajów przewinienia. 

Jeśli wciąż masz wątpliwości, jak wdrożyć RODO na swojej stronie, to na pewno w wytłumaczeniu pomoże dobry adwokat. Olsztyn to miasto, w którym na pewno znajdzie się odpowiedni specjalista. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *