Jaka reklama jest w Polsce zabroniona?

Jest co najmniej kilka rodzajów produktów czy usług, których reklama jest prawnie zabroniona. Nie można na przykład reklamować gier hazardowych, wyrobów tytoniowych czy produktów alkoholowych oprócz piwa. Producenci tego rodzaju wyrobów mogą natomiast zamiast reklam komercyjnej włączać się na przykład w akcje sponsoringowe.

Ponadto, spoty reklamowe nie mogą nakłaniać do realizacji czynów, które spowodowałyby uszczerbek na zdrowiu, nie mogą również naruszać czyjejś godności ani poglądów. Reklamy w Polsce zabronione to również te, które pokazują przemoc, uznane tematy tabu o negatywnej odsłonie, nakłaniają do rasizmu czy innego rodzaju nietolerancji czy potępienia.

W polskim prawie reklamy występuje również zjawisko, które określa czyn nieuczciwej konkurencji. Reklama nie może być sprzeczna z ogólnymi przepisami prawa, nie może również nakłaniać do zakupu poprzez wywieranie presji, na przykład lęku. Co więcej, reklama nie może wprowadzać potencjalnego nabywcę w błąd. W Polsce niedopuszczalna jest również reklama porównawcza, czyli taka, w której porównuje się produkt z substytutem oferowanym przez konkurencja jednakże produkt konkurencyjny przedstawiany zostaje w negatywnym świetle.

 

, ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *