Marketingowe i reklamowe trendy 2020 roku.

Praktycznie codziennie jesteśmy otoczeni najróżniejszymi reklamami. Niektóre są po prostu nachalne, ale czasami można wyłuskać ciekawe perełki reklamowe. Warto śledzić reklamowe trendy, aby wiedzieć na co zwracać uwagę. 

Taka wiedza daje niezwiązany z branżą reklamową człowiekowi możliwość uniknięcia manipulacji. Dla osób, które są w jakikolwiek związane z tą branżą (np. właściciele firm),  wiedza o nadchodzących trendach pozwoli na przeprowadzenie dobrej kampanii reklamowej. Warto wiedzieć, na jakie usługi graficzne postawić, które kanały na social mediach rozwijać lub czy warto inwestować w tradycyjną reklamę papierową. 

Łączenie form.

Zeszły rok pokazał, że najlepsze efekty daje synergia: łączenie kanałów komunikacji, czy sposobów przekazywania treści. Największy trend z tym związany będzie polegał na przyciąganiu uwagi reklamą outdoorową i odsyłanie po więcej na stronę lub social media. 

Najnowszym przykładem tego typu marketingu jest kampania marki Porta. Billboardy z hasłami kontrowersyjnymi np. “Miejsce kobiet jest w kuchni” pojawiły się w największych miastach na nośnikach reklamowych. Spot odsyła do strony internetowej, na której znajduje się wyjaśnienie użycia tego typów haseł. Co prawda, kampania została uznana przez większość ekspertów za wyjątkowo nieudaną, ale jest to idealny przykład nadchodzącego trendu — łączenia reklamy tradycyjnej z cyfrową. 

Influencer marketing powoli się kończy?

Niektórzy eksperci marketingowi wieszczą powolny spadek znaczenia influencerów. Wciąż mają oni duże znaczenie, ale widać powoli coraz bardziej malejący spadek zaangażowania ich odbiorców. Wynika to z wielu czynników, ale głównym z nich jest spadek wiarygodności influencerów związany z braniem udziału w wielu kampaniach niekoniecznie pasujących do ich odbiorców. Coraz więcej marek woli zakładać własne kanały na social mediach i tam prowadzić kampanię. 

W tym roku influencer marketing na pewno nie umrze, ale należy zwrócić uwagę na to, czy więksi twórcy przestaną być “słupami reklamowymi”. Nano i micro influencer marketing zaczyna rosnąć w siłę, gdyż tamtejszym twórcą wciąż najbardziej zależy na tworzeniu wartościowych treści, zamiast na kampaniach reklamowych. To właśnie tego typu kanały (z mniejszą liczbą odbiorców) mają największy stopień zaangażowania odbiorców.   Warto rozważyć współpracę właśnie z nimi. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *