Jak matematyka mentalna pomaga w nauce liczenia?

Umiejętność liczenia jest niezbędną umiejętnością, którą codziennie wykorzystujemy w dorosłym życiu. Sama nauka liczenia wymaga dużego nakładu pracy i czasu. Liczenie uważane przez wielu dorosłych za pozornie prostą umiejętność może dla wielu dzieci stanowić ogromny problem, który wymaga natychmiastowej pomocy.

Liczenie nie jest łatwą umiejętnością do opanowania w krótkim czasie. Poznawanie poszczególnych cyfr i liczb jest czasochłonne i trudne. Głównym czynnikiem mającym wpływ na naukę liczenia jest koncentracja. Problemy z koncentracją u dzieci najczęściej objawiają trudnościami związanymi z liczeniem oraz przyswajaniem wiedzy podczas nauki.

Problemy związane z koncentracją wymagają dodatkowego czasu poświęconego na naukę. Nauka w domu nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. Dlatego wielu rodziców decyduje się na skorzystanie z zajęć dodatkowych dla dzieci. Matematyka mentalna jest przykładem takich zajęć mogą, podczas których dzieci wykonują ćwiczenia mające na celu ćwiczenie obu półkul mózgu.

Większa ilość czasu poświęcona na ćwiczenie umożliwia pracować nad umiejętnościami, które będą odgrywały kluczową rolę w dalszych latach nauki. Poprawa koncentracji i ćwiczenie pamięci są jednymi z czynników niezbędnych podczas wykonywania ćwiczeń w pamięci. Umiejętność ta jest dosyć trudna dla wielu uczniów, dlatego podczas zajęć korzystają z liczyła zwanego sorobanem. Każdy uczeń otrzymuje zadania do wykonania, które zwiększają koncentrację podczas wykonania zadań w szkole oraz w domu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *