Zarządzanie sklepem internetowym to naprawdę ciekawa perspektywa. Dzisiaj rozpoczęcie działalności nie jest wcale takie trudne i wystarczy do tego prosta strona internetowa, system zarządzania treścią oraz outsourcing logistyczny. Reszta zależy od wprowadzenia marki do świadomości konsumentów i od faktycznej jakości produktu lub usługi. To oczywiście duże uproszczenie, ale sklep internetowy można prowadzić z praktycznie każdego miejsca na świecie, a fizyczną dostawę zlecić na zewnątrz, bardziej wyspecjalizowanym centrom dystrybucyjnym. Dlaczego usługa fulfilment (więcej) zyskuje wśród przedsiębiorców internetowych, e – commerce tak dużą popularność i czym się charakteryzuje? Poniżej znajdziesz wiele praktycznych wskazówek.
Na czym w ogóle polega outsourcing w logistyce i dlaczego warto się zainteresować usługą?
Fulfilment w dużym stopniu polega na przyjmowaniu asortymentu, na magazynowaniu zgodnie z aktualnymi standardami obsługi klienta, na kompletowaniu zamówień oraz tworzeniu statystyk sprzedażowych, na markowym, oryginalnym pakowaniu i ostatecznie na wysyłce przez operatorów, firmy przewozowe lub we własnym zakresie. Logistyka magazynowa w Warszawie dzieli najczęściej przestrzeń magazynową dla mniejszych i bardzo dużych podmiotów biznesowych, co pozwala na skalowanie powierzchni niezbędnej do płynnej obsługi klienta. Coraz więcej takich magazynów pracuje w sposób całkowicie zautomatyzowany, bezbłędny i w tej branży rośnie też zainteresowanie wdrożeniem sztucznej inteligencji do monitorowania zachowań konsumentów, do lepszego przystosowania oferty i kwestii pobocznych pracy magazynu. Opieka logistyczna przydaje się najbardziej początkującym przedsiębiorcom, którzy nie chcą popełnić krytycznych błędów w obsłudze klienta. Magazyn dystrybucyjny na życzenie zajmuje się materiałami POSM, specjalistycznym montażem konstrukcji targowych i wyposażenia sklepu stacjonarnego, jeżeli tego właśnie potrzebujesz.
Dlaczego nie można pominąć żadnego elementu procesu logistycznego?
Cały proces logistyczny składa się z wielu poziomów, w których wymaga się dużego know how oraz doświadczenia. Już samo gromadzenie i wysyłka towarów stwarza wiele trudności, a wraz ze wzrostem skali działalności gospodarczej rośnie presja na przyśpieszenie obsługi konsumenta. Dostarczenie produktów w idealnym stanie, bezpiecznie i szybko okazuje się jedną z głównych przewag konkurencyjnych dla całego sektora e – commerce. Sklep internetowy musi dokładnie przemyśleć wybór partnera logistycznego. Jeżeli utrzymujesz bardzo wysoki standard kontaktu z konsumentami musisz skupić się tylko na najlepszych magazynach dystrybucyjnych w regionie lub szukać nawet po każdym województwie oddzielnie. Dobrze też sprawdza się wprowadzenie zautomatyzowanych modeli przyjmowania i kierowania zleceń. Wykluczenie błędu ludzkiego to idea stosowana od lat w procesach produkcyjnych i obsłudze logistycznej. Logistyka, sklep internetowy to już pojęcia mocno powiązane, wręcz nierozerwalne.