Okazuje się, że w czasach, kiedy niemal ze wszystkich stron zalewa nas fala różnego rodzaju reklam, lubimy najbardziej te, które nie wpływają na nasze emocje, ale są czysto informacyjne. Co więcej, wyniki badań ankietowych nie pozostawiają złudzeń – jesteśmy w stanie akceptować reklamy nienachalne, takie które nas nie rozpraszają. Spoty reklamowe nie mogą być też zbyt długie, nie mogą wywoływać negatywnych emocji. Najbardziej lubimy te, w których występują gwiazdy estrady czy sceny teatralnej i filmowej.
Cenimy również te, które pozwalają nam zdobyć cenne informacje o produkcie czy dostarczają nam pozytywnych wrażeń, właśnie dlatego w ostatnim czasie w trendach są spoty reklamowe z dużą dawką poczucia humoru.
Warto również wspomnieć o samych formach reklamy. Najbardziej irytujące są te w telewizji, pasma reklamowe przerywają ulubiony serial czy ciekawy film i mamy wrażenie, że trwają w nieskończoność. Dużo bardziej akceptujemy przekaz reklamowy w formie reklamy zewnętrznej chociaż i w tym przypadku istnieją mniej bądź bardziej lubiane reklamy.
Tolerujemy przede wszystkim te o mniejszym formacie. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszą się reklamy na przekaźniku, jakim są ramki pod tablice rejestracyjne firmy Inwen. Te nie są nachalne, nie rozpraszają kierowców a jednak dostarczają ważne informacje. Można na nich dostrzec logo firmy, dane teleadresowe czy hasło reklamowe i to w zupełności wystarczy, by przekaz dotarł i został zapamiętany przez grupę docelową.