Ulotki, broszury informacyjne, katalogi czy gazetki firmowe to materiały POS (Point of Sale), które wchodzą w zakres reklamy BTL. To takie formy marketingu, który kreowany jest w punktach sprzedaży. Materiały dostępne są zaś dla potencjalnych bądź stałych klientów. Ich zadaniem jest przede wszystkim zainteresowanie i informowanie odbiorców o działalności firmy lub nowym przedsięwzięciu, które ma na celu jej rozwój.
Warto zaznaczyć, że materiały POS wymagają odpowiedniej ekspozycji, by w ogóle były zauważone. Popularną formą ich promocji jest współpraca z animatorami bądź hostessami, które wręczają takowe potencjalnym zainteresowanym. Trzeba jednak przyznać, że zatrudnienie takich osób wiąże się z dużymi kosztami, nie zawsze również taka forma promocji jest spójna z całościowym wizerunkiem firmy.
Idealnym rozwiązaniem są za to specjalne stojaki. Stojak na gazety czy broszury informacyjne i ulotki przypomina ten, który możemy na co dzień zobaczyć w tradycyjnych kioskach i salonikach prasowych oraz wszędzie tam, gdzie do dyspozycji klientów oferowany jest jakikolwiek druk (to również kawiarnie, restauracje, poczekalnie, hotele, banki, punkty obsługi klienta).
Takiego rodzaju ekspozytory sprawiają, że forma oferowanych materiałów reklamowych nie jest nachalna. Okazuje się, że Polacy nie są zbyt ufni, kiedy narzuca im się przekaz reklamowy. Swobodny wybór sięgnięcia po katalog czy ulotkę jest więc w tej sytuacji o wiele bardziej skuteczny.
Stojaki ekspozycyjne powinny stanowić nieodzowną formę reklamy firmy. Wykorzystywane są w siedzibach przedsiębiorstw – w miejscach, do których dostęp mają klienci bądź kontrahenci. To również doskonały sposób na promocję podczas branżowych targów czy konferencji prasowych. Musimy wziąć pod uwagę, że reklama, która ma na celu informowanie, daje najlepsze efekty. Sami odbiorcy niejednokrotnie doceniają fakt, że dostarczane są im rzetelne dane w krótkiej i zwięzłej formie. Materiały POS powinny być uzupełniającą formą całościowej strategii marketingowej firmy.