W obecnej chwili świat reklamy został w zasadzie w całości zdominowany przez reklamy internetowe oraz te działające w mediach społecznościowych. Jednak dla wielu firm ceniących sobie tradycyjne formy reklamy w dalszym ciągu bardzo ważne jest rozpowszechnianie swoich usług bądź produktów za pośrednictwem plakatów, bilbordów bądź też ulotek. Najczęściej decydujemy się na druk ulotek a4 (więcej), które są następnie składane w tak zwana harmonijkę. Ulotki możemy zostawić w wielu rożnych miejscach publicznych, czy zakładach pracy i w taki sposób rozreklamować swoja działalność. Wiele firm w dalszym ciągu stawia również na wszelkiego rodzaju produkty z nadrukiem, a nawet odzież z nadrukiem. Są to cały czas dobrze działające formy reklamy, które cały czas mają swoich zwolenników. Gadżety reklamowe najczęściej wręczamy swoim klientom, kontrahentom bądź innym firmom z którymi współpracujemy. Niewielki upominek w postaci kubka z logo czy długopisy z logo jest cały czas bardzo dobrze odbierany przez większość klientów.
Inną również dobrze prosperującą forma reklamy są ulotki, które także mają swoich zwolenników. I chociaż często się zdarza że większość z nich , leży na ulicach, czy nawet ląduje w koszach na śmieci to cały czas wiele ulotek, trafia w ręce osób które robią z nich pożytek i faktycznie korzystają z tego typu reklamy.
Reklama za pośrednictwem ulotek
Zanim jednak zdecydujemy się na taka formę reklamy swojej firmy musimy wcześniej zadać sobie pytanie jaka ma ona pełnić funkcję, o czym powinna informować i kiedy ma trafić do rąk klienta. Jeżeli ulotki chcemy rozdawać na ulicy bądź też zostawiać w miejscach publicznych bądź wrzucać do skrzynek pocztowych, musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na jej oprawę graficzną, która zaciekawi klienta. To za sprawą grafiki klient sięga po ulotkę i czyta jej treść, nie wyrzucając jej wcześniej do kosza.
Ulotka powinna zatem zawierać krótkie ale wartościowe hasło, czytelny i zrozumiały przekaz, interesującą treść i rzucająca się w oczy oprawę graficzną. Wszystkie te czynniki sprawią, że szansa na zainteresowanie się daną firmą będzie znacznie większa.
Drukowanie ulotek reklamowych i wrzucanie ich do skrzynek bądź rozdawanie na ulicy jest bardzo prostą metodą budowania świadomości marki i informowania klientów o tym, że taka firma w ogóle istnieje. Chcąc zrobić dobre wrażenie warto jest postawić na dobry projekt, ciekawa treść i estetyczne dobrze wyglądające materiały. Wcale nie musimy stawiać tu na plakaty czy druk wielkoformatowy w zupełności wystarczy nam ulotka wydrukowana na kartce a4.